الون مسک از موتورهای Raptor جدید Starship جدید SpaceX پرده برداری کرد ، در مورد شکست قبلی توضیح می دهد
سلام خدمت همه ویستا بلاگی های عزیز
این مقاله با گوگل ترنسلیت ترجمه شده است. اگر در جاهایی کمی و کاستی داره به بزرگواری خودتون ببخشید.
به نقل از تسلااتی ، مدیرعامل SpaceX ، الون ماسک ، در مورد شکست اخیر یک نمونه اولیه کامل Starship در طی آزمایش اولیه توضیح داد و بعداً از موتورهای موشکی به دلیل قدرت اولین پرواز اولیه نمونه اولیه رونمایی کرد.
ارتباط: ZOOM ممنوع است SPACEX ZOOM در میان نگرانی های خصوصی و امنیتی
Elon Musk's SpaceX یک نمونه اولیه Starship را از دست داد
روزها پیش در تاریخ 3 آوریل ، SpaceX سومین آزمایش فشار مقیاس کریوژنیک (فوق العاده سرد) نمونه اولیه Starship را آغاز کرد. اولین قدم بارگذاری مخزن بالای موشک تقریباً 30 متری (100 فوت) بلند با احتراق بیش از 400 تن (تقریبا 900000 پوند) ازت مایع بود. ساعت ها ، نیتروژن مایع - یک ماده شیمیایی خنثی طراحی شده برای شبیه سازی پیشرانه - بارها و بارها بارگیری می شد.
سپس ، تقریباً ساعت 02:07 صبح به وقت محلی ، مخزن اکسیژن مایع در زیر مخزن متان به طور ناگهانی خرد شد ، مانند روشی که بطری های پلاستیکی با مقداری هوا مکیده می شوند. پس از چند ثانیه آزاردهنده غیرقابل انعطاف ، نیروی جاذبه مسیر خود را طی کرد و مخزن فوقانی سنگین را به سمت زمین کشید که پوست نازک استیل موشک را خرد کرد.
در ابتدا سرخ شدن این شرم آور است ، اما - از دیدگاه مهندسی - این در واقع یک پیشرفت مثبت (البته مایه تاسف) است زیرا ، همانطور که موسک تأیید کرد و برخی از وی مشکوک به فیلم بودند ، احتمالاً نقص به دلیل طراحی بد و خطای عملگر ( s) - یک نقص فنی نیست که ذاتی راکت Starship SN3 باشد.
این قابل توجه است زیرا به این معنی است که - مگر اینکه اپراتورهای آینده روزهای مستعد خطا نداشته باشند - آزمایش دوم کرایوژنیکی Starship SN3 به راحتی پیش رفت و هیچ تاخیری در مونتاژ فعلی Starship SN4 نخواهد داشت.
با توجه به اظهارات ماسك مبنی بر اینكه طراحی بد آزمایشی همراه با خطای عملگر باعث خرابی Starship SN3 شد ، طبق گفته تسلااتی ، عملکرد کشتی در تاریخ 3 آوریل از نظر فنی چشمگیر بود. دلیل این است که پس از خرد شدن مخزن احتمالی آن و چند فشار احتمالاً از دست رفته برای چند ثانیه باقی مانده است.
Raptor Rockets برای موشکهای بعدی SpaceX
اگر تجسم این کار سخت است ، تصور کنید یک فولاد خرد شده می تواند وزن یک هواپیمای مسافربری Boeing 747 را در خود جای دهد. با توجه به این نکته ، می توان گفت این موشک بسیار قوی است.
تقریبا. خبر خوب این است که این یک خطای پیکربندی آزمون بود ، نه یک طراحی یا یک خطای ساخت. فشار کافی در پشته مخزن LOX برای حفظ ثبات با بار سنگین در مخزن CH4 وجود ندارد. این با N2 انجام شد.
- ایلون مسک (elonmusk) 5 آوریل 2020
ماسک در توئیت خود گفت موشک شکست خورد زیرا مخزن تحتانی (اکسیژن مایع) به اندازه کافی تحت فشار قرار نمی گرفت تا وزن مخزن متان با نیتروژن مایع در بالای آن را تحمل کند. به گفته تسلااتی ، توضیحات وی حاکی از این است که ممکن است یک یا چند نفر این حقیقت را به خود اختصاص ندهند که نیتروژن مایع تقریباً 25٪ سنگین تر از متان کرایوژنیک قرار است شبیه سازی کند.
در حالی که یک نمونه اولیه احتمالاً چندین میلیون دلار به علاوه یک ماه کار SpaceX از دست رفته است ، این بدان معنی است که این شرکت می تواند بدون تأخیر با SN4 خود حرکت کند - تا زمانی که اشتباه اپراتور اصلاح شود.
بعنوان حرکتی که ممکن است برای شفافیت باشد ، مشک - احتمالاً سوختن روغن نیمه شب در SpaceX's Boca Chica ، مرکز تگزاس تگزاس - بعداً عکسی را در توییتی منتشر کرد که نشان می دهد سه موتور عملیاتی رپتور در یک فریم وجود دارد و این یک دید نادر است.
شاید اطمینان بخش باشد که بدانید - علی رغم سختی های بی سابقه جهانی - موسک و کمپانی وی SpaceX هنوز هم در جستجوی یک فرد بهتر بهتر با نمونه اولیه Starship رو به جلو هستند.
مشاهده پست مشابه : Anthemion Jutoh 2.43.0 + Portable ساخت کتاب الکترونیکی